Promenad i Kappadoken

Det som är perfekt med Kappadokien är att temperaturen för det mesta ligger mellan 25-30 grader på sommaren. Man kan alltså ta långa promenader och utforska den vackra omgivningen utan att få värmeslag. Packa väskan med ett par liter vatten och lite frukt så är du räddad. Jag vandrade runt i Pigeon Valley i ett par timmar en dag och det var en upplevelse. Ihåliga grottor och magiska formationer skapat av naturen. På många ställen har man gjort olika grotthotell och jag kan rekommendera er att boka ett sånt hotell nån gång ifall ni har vägarna förbi. 
 
En dag tänkte jag avsluta en härlig promenad på ett mysigt cafe men när jag såg priserna blev jag nästan förbannad. 15 TL för en Sprite! Ska inte kosta mer än 6-8 TL på ett cafe/restaurang vart du än befinner dig i Turkiet. Turismmaffian härskar som sagt i Kappadoken. Tänk på detta om ni ska stana länge i Kappadokien. Restauranger och cafeer här är en typisk turistfälla!
 
Köpte mig ett par Sprite på A101 för 2.5 TL och njöt av desa på hotellet istället. 
 
Här kommer en bildbomb från Göreme under min vecka där sommaren 2019
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
'
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: