Liten uppdatering från Turkiet

Det går mot slutet av den fem veckor långa Turkiettresan som även denna gång har varit fantastisk. Äventyr blandat med avkoppling. Har inte tänkt på att uppdatera bloggen då jag varit inne i min semesterbubbla och bara njutit men tänkte nu göra en liten uppdatering då vädret utanför hotellrummet här i Amasra är regnigt och gråmulet. Ett åskväder drar just nu förbi.
Jag uppdaterar med lite bilder från mitt instagram kollage. En längre reseberättelse är att vänta när jag är tillbaka i Sverige.

Resan började i Ankara där jag stannade i 6 dagar. Resrutten såg ut så här: Ankara - Trabzon - Giresun - Ordu - Samsun och slutligen Amasra (Bartin.
Här är lite bilder från Amasra där jag befinner mig just nu. Kom hit den 24 juli och stannar tills den 31 juli. Bor på ett fantastiskt hotell med underbar utsikt.  
(null)

(null)

Bilder från Samsun där vi befann oss mellan den 17 juli och 23 juli.
(null)

Bilder från staden Ordu där vi befann oss mellan den 10 juli och 17 juli.
(null)

Soluppgång från hotellrummet.
(null)
 Förorten Ünye som hör till Ordu
(null)

(null)
 Utsikt från hotellet i Ordu.
(null)

(null)

Utflykt till Pokut Yaylasi och Sal yaylasi i Rize. En utflykt som var den stora höjdpunkten i reseäventyret detta år.
(null)

Rundvandring i Ankaras historiska kvarter mellan den 23 juni och 29 juni.
(null)

Lite mer bilder från Amasra. 
(null)


En reseberättelse är att vänta när jag kommer tillbaka kära läsare. Ber om ursäkt för långa uppehåll men kommer inte sluta blogga om mina fantastiska resor i detta sagolika land.

Kommentera här: