Ön Bozcaada utanför Canakkale

Ännu en utflykt värd att minnas. Dagsutflykterna till Gökceada och Bozcaada brukar oftas arrangeras på helger så jag är glad att jag stannade minst två veckor i Canakkale för att hinna med allt som går att se och uppleva. Om ni frågar mig tyckte jag att båda öarna är värda ett besök. Man har verkligen bevarat det genuina och det är rogivande att vandra omkring på de små gatorna och känna atmosfären. Vackra hus, mysiga cafeer, restauranger, och fina stränder. Priserna här liksom på Gökceada är betydligt dyrare än på fastlandet men en krona mer eller mindre bör inte göra någon större skillnad för oss turister. 
 
 Jag tror att dessa bilder säger en hel del om att Bozcaada är värt ett besök. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: