Lite utanför Beypazaris historiska gator -

Mycket på jobbet och en behövlig weekendresa till Riga har gjort att bloggen blivit lidande men fortsätter nu med den sista delen av resan i Beypazari förorten till Ankara.
 
Under Seker bayrami spenderades det en hel del tid i de "vanliga" kvarteren i Beypazari. I de historiska kvarteren där hotellet ligger var det smockfullt med turistfolk så jag flydde kalabaliken och softade runt i stan, småshoppade och stannade vid mitt favorithak precis vid korsningen när man kör in mot gamla stan. 
 
En dag blev jag fångad under ett parasoll på en grönsaksmarknad när ett åskregn drog över. Det regnade konstant i 45 minuter och det forsade vatten över kullerstensgatorna. Vi var minst 10 pers som delade på ett parasoll. Nu har jag nog upplevt allt i Turkiet, nja nästan allt i alla fall :)
 
 
 
 
 
 
 
Turkiet fräsckaste kommunhus finns säkerligen här i Beypazari :)
 
 
 
 
 
 
Den fräsckt kommunhus i Beypazari. Aldrig sett något liknande i Turkiet. 
 
Grönsaksmarknaden
 
 
Lite utanför stan
 
 
 
 
 
Mitt favorithak
 
 
Gatukonst. Denna form av slöja är den traditionella klädseln i Beypazari. Vanligt bland äldre kvinnor. 
 
 
Det finns även moderna kafeer. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: