Beypazari - gamla stadsdelen - Ankara

 Det var här jag höll till för det mesta under min 8 dagars vistelse i Beypazari. Gamla stan, med sin vackra omgivning. Strosade omkring, satte mig på ett mysigt cafe, läste böcker och bara njöt av lugnet. Jag började äntligen landa efter en jobbig vårtermin.
 
Här kommer en bildbomb från Beypazaris gamla stadsdel. Så vackert och rogivande. Ankara är så mycket mer än bara en storstad. Hoppas att det är fler av er som hittar hit. Perfekt för en weekend. 
 
 
 
 
Beypazari centrum
 
Beypazari är känt för sina morötter och morotsjuice så då är en morotsstaty en självklarhet :))
 
 
Här har jag suttit många gånger och ätit lunch
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Besökte grönsaksmarknaden under en regnig dag
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kom ni ihåg den där bergsskivan jag visade i tidigare inlägg? Detta är från en annan vinkel. Mäktigt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här åt jag många goda gözleme
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Marie:

Jättefina bilder! Den här sortens gamla osmanska hus är verkligen superfina, vackra till och med! Påminner lite om de osmanska husen i Amasya :) Jag har varit mkt i Ankara då min man bodde och studerade där förut. Men jag har bara varit i själva staden samt i trista förorter. Det här var verkligen nåt helt annat. Har annars haft lite svårt för Ankara som känts så trist i jämförelse med vackra, underbara Istanbul. Det bästa för mig med Ankara har varit alla bra barer där vi drack öl och åt popcorn (barerna bjöd alltid på popcorn :)) Åh, nu saknar jag Ankara lite faktiskt!!

Kommentera här: