Kent Tarihi Müzesi - Historiska museet i Beypazari

En dag när det var som varmast passade jag på att besöka det historiska museet i Beypazari. Inträdet kostade bara 2 TL och det finns två våningar med massor av information och fina antika saker att ta del av. För dem som önskar kan man även boka guider som kan engelska. Det finns en hel del rum att gå in i och varje rum representerar Beypazaris historia från flera tusen år tillbaka fram till det moderna Turkiet. Det är mycket information att läsa på de stora tavlorna när man kommer in i rummen men för den historieintresserade är detta en guldgruva. Jag passade även på att skriva i museets gästbok när jag var klar med min rundvandring. Såg i gästboken att jag inte var den ända utlänningen som besökt museet i år. Jag rekommenderar er verkligen att göra ett besök här när ni kommer hit för Beypazari bjuder verkligen på en rik histora. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skrev i gästboken...
 
 
Beypazari är bl.a känt för sina morötter. Kommer ni hit så prova deras morotsjuice som säljs i flaskor.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: