Ett annat alternativ till Hidirlik tepesi

 Jag hade kollat upp alla servärdheter i Beypazari inför resan och en av dem var Hidirlik tepesi, en utsiktsplats med en vacker utsikt över Beypazari där det skulle finnas både restauranger och cafeer men till min besvikelse visade det sig att hela utsiktsplatsen var stängt för renovering när jag var där. Det gick heller inga dolmusar dit för tillfället. 
 
Jag var väldigt nyfiken att få se den berömda "bergsskivan" som sticker ut så vackert bland hus och träd (se nedan) så jag försökte hitta en plats där jag kunde se en skymt av denna. Utsikten från Hidirlik Tepesi sägs vara mycket vackrare men jag lyckades hitta en plats där jag fick till ett par riktigt bra bilder. Platsen låg faktisk bara ett par kvarter från mitt hotell fast det var en jobbig uppförsbacke. Hit kom jag ett par gånger bl.a för att fotografera solnedgången steg för steg. 
 
Vägen till utsiktisplatsen där vackra historiska hus avlöste varandra....
 
 
 
 
 
 
 
 
Massor av mullbärsträd kantade vägen upp. Jättegoda....
 
Här kan man se den berömda bergsskivan sticka upp så vackert...
 
 
 
 
 
 
Solnedgången....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: