Snötäckta Uzungöl

Det var extremt segt att stiga upp idag och åka till högskolan. Nu är det matematik för hela slanten och jag har fet ångest. Just nu känner jag att jag behöver sova i en hel vecka. Nickade till på föreläsningen i förmiddags men antar att jag inte hämtat mig från resan än
--------------------

Förra måndagen åkte jag och Melek till Uzungöl. Jag har faktiskt inte varit där under vintertid förut så jag kände att det var dags att ta tjuren i hornen och åka dit. Vi åkte från Trabzon klockan 9:00 och var framme klockan 11:00. Vi hade förväntat oss mer snö men det vi såg räckte för att få till vackra minnen med kameran. Det var som att uppleva fyra årstider samtidigt. Dit solen inte nådde fanns mycket snö och dit solen nådde fram blommade olika sorters alpblommor. Vi promenerade runt i timmar. Köpte lite snacks och dricka och njöt av vintersolen på en bänk. Vi avslutade vår lilla utflykt med en god fiskmiddag på en av restaurangerna.
En oförglömlig dag att lägga på minnet.



Frukost juice och börek




Överallt finns fina hotell och alpstugor














































































































Kommentera här: