R.I.P

Då var det dags att säga adjö till en följeslagare sedan fem år. Min älskade Toshiba NB200 har fått vara med om mycket. Den köptes i Trabzon i slutet av 2009 och har fått vara med på många äventyr både med jobbet som engelsklärare och på resor. Sedan ett år har den varit till stor hjälp i mina skolarbeten. Men för ett par dagar sedan la den av för gott efter en tids upprepade systemfel och ett dåligt fungerande batteri. Den har tidigare varit  på lagning och jag kände nu att det var dags att investera i en ny så jag beställde en liten mini pc av märket Asus med touchscreen hos Netonnet. De hade ett erbjudande för bara 3000:- där ett officepaket ingick så jag hakade på direkt. 
Tur att jag sparat alla bilder och skoldokument på hårddisken annars hade det varit panik. Atila ska lämna in "gamlingen" för lagning hos en bekant gör att se om det går att få liv i den igen. 

Tack för denna tid "reis"


Kommentera här: