Snön faller ner...

Bara för att jag nämnde att våren var kommen i mitt senaste inlägg så slog vädret om till det värsta :) I förrgår vaknade vi till snö och slask och skiten fortsätter idag. Vi som planerat att ha både grillning och picnic nere vid sjön nu i veckan. Men till helgen har de lovat riktigt vårväder i alla fall. Vår klotgrill står snällt och väntar otåligt i hallen och kolbriketter är inhandlade...

Igår blev det middag på vårt stammisställe och vi högg in på varsin etli ekmek :) Vi brukar unna oss själva lite extra genom att äta ute en gång i veckan....vi har ju inga andra laster :)


På väg hem från restaurangbesöket frågade jag vår ICA-butik ifall se fått in det turkiska kaffet jag frågat om för en tid sedan! Javisst! Mehmet Efendi, det bästa kaffet!



Idag slog det mig att det nu bara är 2,5 månader kvar tills Turkiet-resan! Tjohooooo :D 

Kommentera här: