Skoltrött :)

Dålig uppdatering igen. Bloggen har blivit tråkig, jag vet. Har rätt mycket i skolan nu och kan inte koncentrera mig på så mycket annat men jag lovar det kommer att bli en förbättring :) Idag söndag är det Barnens Dag (23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı)  firande i Kungsträdgården. Atila ska dit och göra nyheter av det hela och vill också att jag följer med, men jag vet inte om jag har någon lust. Jag var där förra året och tyckte inte att det var något att hänga i granen, speciellt om man upplevt 23 Nisan i Turkiet med fina uppträdande och allt. Helt annan feeling. Men vi har bestämt att åka till Kungsträdgården tillsammans nästa vecka igen för att titta på de vackra körsbärsträden som slagit ut och käka gott på någon uteservering. Längtar också till lite varmare väder så vi kan göra utflykter till Fjäderholmarna, Skansen och kanske göra Gröna Lund osäkert. Kanske kan vi ta Ekeröfärjan som lägger till precis där vi bor? :) 
 
Nu på onsdag har jag en fet tenta i Natur och Teknik och känner att jag måste ta det lugnt och inte ha en massa måsten.  Inte kul att göra en tenta samma dag som mormor begravs men jag har skrivit en fin dikt som mor ska läsa upp.
 
 

Kommentera här: