Det börjar ta form :)

Idag satte jag upp tygerna på väggarna. Det blev mycket finare än jag trott. De vita väggarna är ett minus men har tänkt fylla ut dem med stora vackra foton från Trabzon, Rize och Istanbul. Något foto från Kulu har jag inte än. Ett par snygga vägglyktor hade också varit på sin plats. Med lite justeringar här och var blir denna hörna perfekt. Både jag och Atila stortrivs. Som om man tagit in en del av det genuina Turkiet i hemmet. Inte samma känsla naturligtvis men bättre än inget. Vi har 2 kuddar över och dom kanske man kan använda på balkongen i sommar efter att att vi kommit tebax från semestern.

Kommentarer:

1 Christina:

Hörnan ser jätte-mysig ut, det blev verkligen fint!

2 Laura:

En riktig myshörna!

3 Marje:

Sä vill jag med ha det en turkisk myshörna i mitt hem i Sverige men vet ej var jag ska få tag på dessa kuddar, verkligen jättemysigt.

Svar: Vi köpte vàra kuddar av en bekant som inte ville ha dem längre. Jag kan rekommendera dig att gà in pà blocket och tradera. Har sett att folk lagt upp sàdana kuddar ett par gànger. De gàr inte att hitta i vanliga möbelaffärer här i Sverige utan är gjorda för hand i Turkiet. Kan vara mycket dyra men har man tur hittar man nàgon som vill bli av med dem till vilket pris som helst
Sofie

4 Marje:

Är dom dyra i Turkiet med, vet du om man kan köpa bara fodralet, åker till Alanya om några veckor.

Svar: Dom är dyra i Turkiet med eftersom som är handgjorda. Har inte stött pà att de bara säljer fodralet. Hittade just en bra websida som du kan besöka: http://www.blocket.se/stockholm/Orientaliska_kuddar__LAGERVARA__36160513.htm?ca=11&w=1
Sofie

Kommentera här: