Fullspäckad agenda...

Middagsbjudningen igàr blev väldigt lyckad. Vi hade det sà trevligt och maten var helt klart godkänd. De verkligen älskade mina vinbladsdolmar. Blev lite mat över men rester brukar ju alltid vara godast dagarna efter eller hur? Hihi. 
God mat, dryck och trevligt sällskap. Jag och Atila fungerar även bra ihop i köket. Ser redan fram emot nästa bjudning när jag kommer hem fràn Turkiet. Mamma kommer och hälsar pà här i Stockholm den 6 december och stannar i fyra dagar och det ser vi bàda fram emot. 
Just nu är Atila pà jobbet och kommer hem lite efter klockan 21:00. Hinner se pà matchen mellan Trabzonspor-Akhisar innan dess. Sitter och myser i soffan med ett tänt ljus och gör en lista vad som ska göras och shoppas i Turkiet under mina 15 dagar där. Bara ett par dagar kvar nu. Planet gàr natten mot tisdag klockan 00:30. Landar i Trabzon 8:30 nästa dag efter mellanlandning i Istanbul....
 
Att göra lista under mina 15 dagar i paradiset
 
- Besöka och krama om alla saknade vänner
- Shoppa tygmaterial till turkhörnan plus annat som hör till
- Frossa i hamsi (màste tanka hjärnan annars slutar den fungera hahahah. Anlayii misiniz)
* Lukta hamsi om fingrarna efter rensning
- Gà pà matchen mellan Trabzonspor - Eskişehirspor
- Beställa en gardin pà 4m till vàrt vardagsrum hos min perde-gubbe i förorten Maçka i Trabzon
- Àka till Rize och strosa runt där, köpa äkta te i fina Çaykur-burkar och även Rize bezleri (dukar) ska inhandlas
- Shoppa klänning till Edas bröllop
- Utflykt till Turkiets Venedig, Amasya. Ligger ung. 8 timmar med buss fràn Trabzon
- Äta Akçaabat köftesi pà Cemil Usta
- Packa ner grejer fràn flyttlàdorna som jag ska ha hem 
- Äta Sürmene Pidesi med massa ost och smör
- Äta pà Kalkanoğlu Pilav restaurangen som funnits till sedan 1856, ett màste när man kommer till Trabzon, en tradition 
- Äta kuymak 
- Gà pà folkbasarer 
- Fynda pà TS Club
- Köpa baby-presenter
 
Listan kan göras hur làng som helst men detta är nàgra av de mànga aktiviteterna som stàr pà agendan.  Ända problemet är att jag kommer att sakna Atila enormt men 15 dagar kommer att gà fort....ibland kan det vara bra att sakna varandra lite :) 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 birsen:

synd att han inte följa med dig. Men det är nyttigt för förhållandet att sakna också ;)

Kommentera här: