Ett rekommenderat örtté: Adaçayı (Salvia)

Váren börjar äntligen visa sig här i Trabzon. Det blir varmare och varmare för varje vecka nu. Förra veckan hade vi snö och rysligt kallt. Naturligtvis har jag dragit pá mig en förkylning som jag försöker bli kvitt med hjälp av färsk adaçayi och pressad citron. Supergott. Igárkväll ákte vi tjejer till köttbulls- och fiskrestaurangen Cemil Usta i Akçaabat och át en sen middag. Trodde att mina smaklökar skulle vara helt avdomnade pga förkylningen men det smakade riktigt gott.
Nu ser jag fram emot varmare väder sá jag sakta och säkert kan pábörja mina reseprojekt. Det första ser ut att bli till Giresun, där jag ska ta mig upp till stadens stora fästning. Var ju sá längesedan :)
Bitki çayları - Örttéer är lösningen pá förkylningar 
ADAÇAYI (Salvia)

Kommentera här: