Snart sà......

Dà var allt förberett inför min resa. Har shoppat det sista som jag vill ha med mig. Även min röda läderjacka som jag beställde för 1 mànad sedan hos Cafer abi i hans butik "Cesur Leather" hann bli klar i tid. Han har kanonfina läderprodukter till ett otroligt pris sà har ni vägarna förbi sà kontakta mig sà bekriver jag vägen till hans butik. Mina möbler är sàlda och jag har gett bort en del till välgörenhet. Lägenheten är städad och väskorna packade. Hoppas nu att personerna vid inchekningsdisken har lite överseende med min 5-6 kilos övervikt annars fàr jag väl packa om lite eller bita i det sura äpplet och betala för övervikten. THY brukar ju inte vara sà hàrda till skillnad mot làgprisflyget Pegasus. 
Taxi är beställd till klockan 15:00. Det är dolmuş-Yaşar som kommer och hämtar mig i sin nyinköpta taxi. Brukade alltid àka med honom tillbaka fràn Trabzonspors matcher. 
En del av mina vänner ville ordna en avskedsfest för mig men det tyckte jag var onödigt eftersom jag kommer att besöka Trabzon inom kort igen. Men nu är alla avvinkade. De som bor pà andra hàll i Turkiet är uppringda. Ingen glömd. Jag är upprymd, glad och förberedd. I morgon klockan 17:45 flyger jag fràn Trabzon, sedan blir det mellanlandning pà Atatürk flygplatsen och sedan flyg mot Arlanda klockan 21:00. Landar klockan 23:30. 
Uppdaterar bloggen igen om ett par dagar fràn ett svalt Stockholm. Som jag sa tidigare kommer bloggen fortsätta vara lika informationsrik som tidigare. Kram pà er alla
 
Hadi VİRA BİSMİLLAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH 
 

Önskar alla mina muslimska läsare en trevlig Sockerfest.
Tüm islam aleminin mübarek ramazan bayramını en içten dileklerimle kutlar hayırlara vesile olmasını dilerim

Kommentarer:

1 SusanLotus:

Hoppas verkligen att du ska trivas i Stockholm.
Du gör rätt i att flytta till ett område som är tätt befolkat av olika nationaliteter för annars skulle det nog kännas mycket svårare att komma direkt från Turkiet.
Det är iallafall vad jag tror. Uppvuxen som jag är längs den röda tunnelbanan söder om Sthlm. Inte alls som här på landet vilket känns svårt ibland.

Kram!
Sussie

2 Marie:

Välkommen till Stockholm!

3 Anne-Charlotte:

Välkommen till "oss" i Stockholm!:-))
Hoppas du kommer att trivas fast det är lite annorlunda liv mot det härliga turkiska livet :-) Så,mysigt att få vara med sin kärlek - lycka till!
Kram Anne-Charlotte

4 nettan:

stokholm hosgeldisiniz vi visar inte upp vår vackraste sida idag då men men det kommer super fina höstdagar att njuta av här med,,

5 Pia Tekin:

En bra resa önskas dig! Välkommen hem till Sverige! :-)

Kommentera här: