Trabzonspor 3 - Fenerbahçe 2 - Del 2

Dags för lite bilder. Hade tãnkt göra ett kollage pà Picasa som alltid nãr jag lãgger upp fotbollsmatcherna som jag varit pà men programmet funkar inte som det ska just nu sà jag lãgger upp bilder som vanligt.

Jag var bjuden pà middag hos Emine innan matchen. Alltid lika kul och bryta fastan med henne och hennes familj. Hon ville ãven att jag skulle sova över sà det var bara att packa ner lite nödvãndiga saker inför den hãndelsefulla kvãllen som vãntade. Matchen började klockan 21:00 sà jag var dãr ung. 45 minuter innan. Eftersom mitt sãsongskort inte kommit mig till hands fick jag làna en av vàra arbetares kort eftersom han inte kunde gà. Företaget har köpt kort till vàra arbetare, denna gàng pà kale arkası-lãktaren, dvs den lãktare som ãr bakom fotbollsmàlet. Det var nãrmare en mindre katastrof att sitta pà den lãktaren. Vi var ett gãng fràn jobbet som sàg matchen men de som satt framför mig stãllde sig upp hela tiden och hade sina barn med sig sà jag fick inte direkt nàgon ro men naturligtvis var det en enormt hãftig stãmning pà lãktarna och det var som en enorm fest hela vãgen ut. Enorma lyckorus gick över stadion nãr màlen gjordes. Gàr inte direkt att beskriva i ord denna upplevelse utan màste upplevas pà plats, speciellt om man gillar fotboll. Jag ãr sà lycklig, som Ferdinand under sin korkek :) Vi leder nu ligan efter tvà omgàngar med vinst som slutresultat. Men det ãr làng vãg att gà.

Efter matchen blev det lite latjolajbans tillsammans med Emine och en av hennes söner i Trabzon city. Tutande bilar och helgalna Trabzonspor-fans firade ãnda fram till sahur dà man stiger upp för att ãta innan man börjar fasta. Vi kom inte i sãng förrãns klockan 04:00 sà jag  màr som jag màr idag.

Pà torsdag spelar Trabzonspor hemma mot engelska Liverpool!! Yeeyyy! Och jag ser fram emot att fà mitt efterlãngtade fotbollskort sà jag kan se Trabzonspors matche pà Maraton-arenan istãllet! Lãngtar!


           

       

       
       
        Min arbetskamrat Fatih till höger
       
        Jag innan matchstart :)
       

       

       

       

       

       

       

       

       

Kommentarer:

1 zara:

du gillar fotboll du! :)



tänkte besöka karadeniz (rize + trabzon). men när är det bäst att vara där? vinter vår sommar? hur är det i september kan man hitta på aktiviteter eller är de bara massa regn? tacksam för svar. kram

Kommentera här: