Lektionen gick kanonbra

Här regnar det fortfarande och jag har satt pâ mitt värmeelement här pâ kontoret dâ temperaturen sjunkit markant. Hade en mycket trevlig lektion igâr trots att det var fâ elever. Det skulle egentligen ha kommit 9 stycken men det var bara 4 som dök upp. Alla var de studenter fran Blacksea Technic University (KTÜ) här i Trabzon. Tvâ av studenterna kom frân städerna Siirt och Çankırı sâ de fick chans att berätta mer om sina hemtrakter under lektionen pâ englska naturligtvis. Mot slutet av lektionen dök även mina andra elever upp, som jag hade pâ min första lektion för ung. en mânad sedan. Kärt âterseende. Sâ himla kul att man blivit omtyckt som lärare efter att bara ha haft tre lektioner. Trabzon är en relativt liten stad gâr ryktet ganska snabbt och eftersom skolan är ganska nyetablerad är det viktigt att lärarna gör ett bra jobb sâ att de som anmält sig till kurserna kan sprida ett gott rykte till flera andra. Bra utbildning som samtidigt ger skolan och oss lärare extra klirr i kassan.
Nästa lektion blir nu pâ söndag mellan 11:00 - 12:40.
Lektionen var slut vid 20:00 och jag gick sedan direkt hem till Emine med ett par matkassar och vi började laga mat ihop. Kycklingvingar, grillade paprikor, fjärilsmakaroner och naturell yoghurt. Tiden gick snabbt och det blev inte mycket tjejsnack denna gâng dâ bâda hennes söner var hemma och terrade mig konstant med Besiktas-snack.
När det väl blev läggdags vaknade deras terrorist till katt "Minnoş" till liv och levde rövare i TV- rummet där jag och Emine hade bäddat. Blev väckt vid 02:30 tiden av att kattskrället stod och stampade pâ mig och jag hade katthâr i bâde näsa och mun. Nice...*not*

Lite seg idag......

Kommentera här: