Tiden går fort

Har haft utesluten blogglust sedan den senaste uppdateringen. Vill ju spendera så mycket tid som möjligt med familjen nu. Jag åker tillbaka till Turkiet natten mot nyårsafton klockan 01:30 på natten och landar på Sabiha Gökcen flygplatsen i Istanbul på torsdagsmorgon. Jag kommer att ta tåget från Helsingborg runt 19:00 på onsdagskvällen, alltså imorgon, så jag kommer att ha gott om tid på Kastrup.

Efter att jag kommit till Istanbul kommer jag att ta mig till den stora busstationen Harem  i Üsküdar för att boka en bussbiljett till Trabzon. Vad jag har saknat mina långfärdsresor med buss i Turkiet! Denna bussresa kommer att ta 18 timmar och jag längtar redan. Så när ni sitter och skålar med champagne och firar in det nya året kanske jag sitter fast i en snödriva i Bolu Dagi tunneln i Bolu provinsen :) Har varit med om det en gång innan och det var en upphetsande upplevelse. Jag kommer naturligtvis att åka med en  stor bekväm Mercedez-Benz buss och under mina 10-år i Turkiet vet jag med mina erfarenheter att denna resa kommer att gå galant! Om vi inte råkar ut för något snöoväder kommer jag säkerligen att befinna mig i Samsun distriktet när ni skålar in det nya året. Jag kommer att ta en buss som går runt lunchtid så att jag hamnar i Trabzon tidigt på morgonen.
Det första jag ska göra när jag kommer hem är att skaffa en mini-pc, handla mat och hälsa på lite vänner. Börjar jobba igen den 3 januari på skolan.

                                               
                                  BUSSFÄRDEN TILL TRABZON FRÅN ISTANBUL
 

Kommentarer:

1 Ali:

iyi yolculuklar

Kommentera här: