Transport vs ekonomiska krisen.....

Har haft mycket att göra, vilket inneburit en försummelse av bloggen. Strul med transporten till Italien som vi försöker lösa. I sista sekund far transportfirman för sig att dra upp priset till det dubbla, vilket skylls pa den ekonomiska krisen. Igar körde jag och Fatih till Trabzons förort Arakli för att kontrollera hasselnötterna till Italien. Det sag mycket bra ut. Allt ær förberett och klart, nu behöver vi bara en vettig transportfirma och kör till ett vettigt pris.....situationen ær just nu lite stressig och den ekonomiska krisen gör det inte lættare precis. Mycket spænning i luften.......vi hoppas i alla fall att transporten kommer ivæg i morgon, vilket jag ær vældigt tveksam till. 


                         



Gissa om det ska bli skönt med semester, fa komma hem till familjen och glömma allt vad jobb heter. Börjar faktiskt kænna julstæmning. Har börjat sa smatt och handla julklappar.......om ett par dagar kommer de första bestællningarna som jag sett ut fran en katalog. Presenter till mor och far......ska bli spænnande och se om de har slatt in det i presentpapper som jag önskat...hmmmm  
Idag var det strömavbrott fran 9:30 till 16:15 da man skulle göra en massa kontroller vid nagon elstation i nærheten. Tur att vi hade fatt reda pa det i förtid. Alla vara arbetare hade fatt ledigt...förutom vi i ledningen. Vi fick sitta snællt och ta emot telefonsamtal och de flesta rörde faktiskt mig. Satt för det mesta och snackade och försökte fa tiden att ga.......
                          
                                                           

Kommentera här: