Storm och fotboll

Igar var det hemskt væder över hela landet. Vaknade tdigt och redan da var det rena rama stormen ute fast det var soligt. Fast precis nær matchen skulle börja klockan 15:00 slog det om totalt och det var ösregn i hela 90 minuter. Trots att det delades ut regnstæll blev man blöt som en hund. Matchen slutade 0-0 och vi spelade daligt. Tog inte vara pa chanserna. Vi ligger fortfarande 1:a i serien med 27 poæng, tvaa ligger Besiktas med 25 poæng. Gud vad jag frös, skönt var det att komma hem och ta en varm dusch.

                                                                               
                                                               0             -            0                      



I Istanbul hade stormen dragit förbi sa hart att Karaköys hamnbyggnad sjönk. Dærifran har man akt manga ganger och jag blev rætt chockad nær jag sag bilderna pa TV. Tur som var kom ingen till skada men jag undrar var som ligger bakom det hær.....hmm....ska bli intressant och se. Försummelse av skötseln eller nagot annat? Mycket spekulationer. Hade tænkt lægga in en bild men vill inte göra daligt reklam för Turkiet. Sadant kan hænda varsom helst i værlden eller hur? 

                                                   

Kommentarer:

1 Laura:

Åh, byråkrati! Jag förstår mig inte alls på den! :S Alltid en massa olika regler, och det värsta är ju att ingen riktigt verkar ha koll på reglerna, utan man får olika information av alla. Hur har du tänkt göra med turkiskt medborgarskap då, har du tänkt söka det i framtiden eller?

Kommentera här: