Pa kontoret

Sitter hær och gottar mig pa kontoret efter att ha proppat i mig 4 st turkiska kringlor (simit) och druckit en ljuvlig cappucino. Jag æ mycket nöjd med vædret vi har just nu, det har varit mulet nu i över en vecka men med tanke pa hur varmt det brukar vara vid denna arstiden klagar jag inte. Luftfuktigheten ær hög och man kænner sig kladdig jæmt, men hellre det æn tryckande værme.

Nu till helgen blir det definitivt en resa till Georgien med chefen och hans familj. Vi ska inte stanna över utan vi kommer att vænda redan samma dag.

Vara förhandlingar med KRAFT fortsætter och en rumænsk affærskvinna kommer att besöka oss i September för att tillsammans aka till Gaziantep regionen för att inspektera pistachnötsodlingarna för vart stora projekt.

Hasselnötssæsongen har börjat.
Turkiet ær vældens största hasselnötsproducent sa ni kan ju tænka er att det ær liv och rörelse i vart omrade just nu.

Kommentarer:

1 djallal Zarrabi:

Hej!

jag var och sökte pa rosteri maskiner på nätet och fick träf pa din bloog , läste igenom några sodor och undrar om du kan hjlpa mig att hitta någon bättre begagnad rosteri maskin med stor kapasitet (ca 1 ton) det är en kompis till mig som har frågat mig om detta.

mvh Zarrabi från Umeå

Kommentera här: