I Helsingborg

Då har man varit hemma i Helsingborg sedan torsdags. Resan hit från Trabzon gick bra fast det var lite jobbigt att vänta i Istanbul hela natten på flygplatsen, men tiden gick fort. Landade vid 23 tiden och gick till Burger King direkt efter att ha fått väskan. Satt väl och åt min meny och läste dagstidningar ett par timmar och sedan försökte jag att hitta någonstans och slå mig ner för en liten tupplur. Men det var folk överallt som förde liv så det var omöjligt och på planet till Köpenhamn hamnade jag precis bredvid motorn nära vingen så jag var lite död när jag landade men sedan tog jag direkttåget från Kastrup till Helsingborg där mor hämtade upp mig. Pappa var på jobbet så han kom hem senare. Redan samma dag som jag kom hem var vi bjudna till min kusins examintations fest, då hon doktorerat. Det var himla trevligt med god mat och glatt folk. Somnade direkt när jag kom hem. Dödstrött som jag var efter en lång resa. I fredags hade jag och mamma räkfrossa medans far var på julfest med jobbet och i lördags hade vi myskväll hela familjen med god mat och spel. Nu är jag bara hemma och kopplar av, njuter av att vara med min familj och äta mammmas hemlagade mat. Papegojan tar jag hand om eftersom det bara är jag som gäller nu hehe. Han är en blåpannad amazonpapegoja vid namn Örjan ☺
                                                      image71
Eftersom pappa jobbar nu i veckodagarna hittar jag och mamma på någonting själva. Idag var vi ner till stan eftersom jag behövde inhandla lite fler julklappar till pappa. Eftersom min blogg läses av familjen dagligen vill jg inte säga vad jag köpt ☺ men det blev en mysig dag. Handlade ett glittrigt, grått-silvrigt ögonskugga till mig själv eftersom jag glömde mina andra  i Turkiet. Det får duga i år på jul och nyårsfest. Det var snyggt i alla fall. Sedan fikade jag och mamma på ett mysigt cafe nära statdsbilbioteket. I morgon ska vi åka till Ikea nära Väla för att gå och kika. Nyfiken på om det liknar Ikea i Istanbul. Det viktigaste nu när jag är hemma i Sverige är att jag får umgås med familjen så mycket som möjligt, tiden just nu är viktig, absolut ingen tid får gå till spillo.
Nu ska jag slå in de resterande julklapparna.
C  U  FOLKS

Kommentarer:

1 Monica och Ingvar:

Hej Annsofie,

Nu läser vi också din blogg. Det skall bli spännande att fortsätta att läsa vad du är med om i Turkiet och vad du skriver i din blogg.

Hälsningar
Monica och Ingvar

Kommentera här: