Gamla kvarteren i Afyonkarahisar 2019

Det var ett par år sedan nu. Tänkte att det var dags att skaka igång bloggen igen. Jag har rest en hel del sedan den senaste uppdateringen. Sist handlade det om hotellet i Afyonkarahisar sommaren 2019 som jag bodde på. Tänkte fortsätta därifrån.
Sommaren 2019
Afyonkarahisar bjuder på mycket historia. Som i många städer runt om i Turkiet bjuder denna stad även på en mycket fin old town med gamla historiska hus och gamla basarer. Många vet min kärlek till den äkta turkiska kulturen och arkitekturen. Många som kommer till Afyonkarahisar bor på hotell som erbjuder termalbad. Dessa hotell ligger lite utanför centrum men det är enkelt att ta sig in med dolmus.
 
Här kommer en liten bildbomb tagen med min dåvarande iPhone 8. Både under dagstid och kvällstid under veckan jag var där. Sedan sommaren 2019 har jag varit i Afyonkarahisar tre gånger så det kommer att bli en hel del uppdateringar från denna stad. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Inne i denna historiska byggnaden finns det ett litet cafe om man behöver en paus. Mycket trevliga ägare.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: