Tillbaka till samma hotell dec 2019

I december 2019 var det dags för ännu en behövlig resa till Afyonkarahisar för att njuta av härliga termalbad, kultur och god mat. Jag valde samma hotell som jag var på under en vecka sommaren 2019. Garden Kale Termal Hotel. De hade så bra priser och man fick verkligen valuta för pengarna. Halvpension och tillgång till Spa anläggningen för under 4000kr. Jag verkligen älskade detta hotell. Jag stannade i 11 dagar. När man arbetar hårt som lärare är det verkligen guld värt att få komma iväg och bara njuta. 
 Jag hade också införskaffat mig en iPhone 11 pro vilket också syns på bilderna. Bättre ljus och kvalitet. Här är lite bilder från hotellet. 

Jag flög till Ankara och tog sedan en buss till Afyonkarahisar. Möttes av denna fina utsikt när jag anlände tidigt på morgonen. 
 
Till frukost serverades bland annat Afyon kaymak (grädde), något som är stadens specialitet
 
Varma och sköna termalbad
Utsikt från hotellet
 
 
 
 
 
 
 
 
På kvällsbufeerna bjöds det på olika turkiska rätter varje kväll. Försökte vara så hälsosam som möjligt. Det är lätt att ta för mycket av det goda när det bjuds på turkisk mat. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: