Huser yaylası - Rize - Solnedgång - Del 2

Här kommer andra delen av besöket på Huser yaylasi. Alltså solnedgången härifrån är heltobeskrivligt. Som jag ofta brukar säga så får bilderna tala för sig själva. Man har placerat en gunga här uppe som är mycket populär bland turister. Det kostar 10 tl. Jag hade oturen att hamna mitt i ett dimmoln precis när jag började gunga så jag fick inte till några bra bilder. Tyvärr vår det en lång kö efter mig så jag valde att avstå och gå omkring och fotografera istället. Ser ni det fantastiska molnhavet? Eller som an säger på turkiska bulut denizi.

Vår guide var noga med att vi skulle samlas innan det blev mörkt så vi kunde åka ner säkert och smidigt. Är det för mörkt tar det längre tid och kan vara krångligt för chauffören att se ordentligt. Färden tillbaka till Trabzon skulle ta ungefär 2,5-3 timmar. Vi tog en paus vid ett ställe i centrum av Camlihemsin.

Denna utflykt kostade om jag inte minns fel 120 TL (200 SEK) och då ingår bara transport och drickvatten på flaska för de som önskar. MAn stannar på fyra-fem ställen varav tre högslätter. (Ayder, Avusor och Huser yaylasi)

 En utflykt jag ej kommer att glömma i första tag. Åker gärna hit igen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: