Dedeman Hotel - Tokat - sommaren 2019

Efter vistelsen i Trabzon och Rize var det dags för att åka vidare till nästa stad. Nämligen staden Tokat. Denna stad ligger också vid Svartahavskustregionen fast inne i landet. Jag har inte besöktdenna stad förut så jag var mycket förväntansfull. Bussfärden från Trabzon till Tokat tog ungefär 10 timmar. Jag åkte tidigt på morgonen så att jag skulle vara där i tid. När jag kom fram tog jag en taxi som tog mig till hotellet. Snabbt och smidigt. Jag hade bokat rum på ett hotell som heter Dedeman Hotel. Det är en hotellkedja som finns runt om i Turkiet. Anledningen till att jag valde just Dedeman Hotel i Tokat var för att de hade pool. Det kostade lite extra men det var det värt. Jag fick ett fantastiskt rum med utsikt över staden och en påkostad inredning. Personalen på hotellet var serviceminded. Vilken service. Frukosten var god och det erbjöds olika ostar och annat från Tokat. Poolen var helt okej. Det var mestadels folk som kom utifrån som använde den men det var aldrig fullt och man kunde slappna av, läsa sin bok och bara vila. Brukade alltid ligga vid poolen fram till 15:00 för att sedan göra mig i ordning och upptäcka staden. 

Lärde även känna nytt folk härifrån, ett härligt tjejgäng som jag nu har kontakt med. Kul att känna nytt folk som man klickar med. Inte ofta det händer. 

 
 
 
 
 

 
 
 

 
 
 
 
 
'
 
 
 

Kommentera här: