Omgivningarna kring ån Yesilirmak - TOKAT

Det var ett tag sedan jag uppdaterade bloggen. Den har hamnat lite i skymundan då jag haft mycket att göra i skolan. Vid sidan om håller jag på att fortbildar mig inom mitt yrke. Mina hobbys har jag fått lägga åt sidan ett tag. 
 
Tänkte nu fortsätta att uppdatera rundresan i Turkiet sommaren 2019. Senaste inlägget var från hotellet Tokat Dedeman som jag varmt kan rekommendera. Genom staden Tokat flyter ån Yesilirmak. Det finns fina promenadstråk längs ån. Det finns även cafeer, restauranger och platser för piknik. Det finns även chans att åka gondol om man känner för det. En populär aktivitet bland folk speciellt på kvällarna. Här spenderade jag en del kvällar och bara njöt av den vackra solnedgången vid stadens stora moské. 
 
För er som inte vet så ligger Tokat i norra Turkiet lite inåt landet. Det går inga direktflyg hit. Man tar sig hit med buss eller bil. Jag tog bussen från Trabzon som jag nämnde i ett tidigare inlägg. 
 
Här kommer lite blandade bilder från min vecka i Tokat, tagna i omgivningarna kring ån Yesilirmak.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
'
 
 
 
 
 

Kommentera här: