Elysee Cave House - Göreme - Kappadokien

Efter vistelsen i staden Tokat bar det iväg mot nästa äventyr - Kappadokien. Bussresan från Tokat tog ungefär fem timmar och jag åkte igenom provinser som Sivas, Yozgat, Kayseri och Nevsehir. 
Kappadoken ligger i centrala Turkiet fördelat mestadels på provinserna Nigde, Nevsehir och Aksaray. 
Denna gång hade jag valt Göreme. Här skulle jag stanna i en vecka. Mellan 12-19 juli 2019. Jag hade tur för bussen stannade precis  i Göreme. Trodde först att de inte skulle åka igenom här och släppa av mig i Nevsehir och därifrån fått åka dolmus.
År 2016 besökte jag Ürgüp med en väninna så denna gång ville jag prova på ett nytt område. Jag hade tittat runt på olika hotell och hittade ett väldigt mysigt hotell på en bokningssajt som hade mysig inredning, bra omdömen och ett pris som passade min resebudjet. 
Hotellet heter Elysee Cave House och det skulle visa sig vara en fullpott. Jag hade en fantastisk vistelse här. Hotellpersonalen var fantastiska. Både ägaren, receptionisten och övrig personal. Väldigt familjära och hjälpsamma. Rummen hade fått namn efter olika områden i Kappadokien. Mitt rum hette Avanos. På hotelltaket fanns en fantastisk terass med utsikt över Göreme. Mitt på terassen fanns ett inglasat rum med tradionell inredning med kuddar på golvet och en vedkamin i mitten som tändes sent på kvällarna. Det var fantastiskt att få äta frukost här varje morgon. 
 
Jag tog många bilder på hotellet så jag delar in dem i tre olika inlägg. Här kommer lite bilder från terassen och hur det såg ut på hotellet i allmänt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Detta var min favoritplats. Här kunde man se ballongfärderna varje morgon. 
 
 
 
 
 
 
 
 
'
'
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: