Leman Kültür - Turkiets häftigaste restaurangkedja

I Bodrum fick jag upp ögonen för en restaurang och cafekedja som heter Leman Kültür. Jag hade tidigare hört talas om den berömda serietidningen Leman men detta var något nytt. Jag ville testa och Melek var på. Vi började tjuta av skratt när vi såg menyerna. Man har döpt om traditionella turkiska rätter till roligare namn. Man skulle kunna tro att detta är en basic lite oseriös kedja men det kan jag svära på att så är det inte. Maten är supergod och är av mycket god kvalitet. Leman Kültür ska finnas i en del städer i Turkiet (se www.lmk.com.tr) och det lär sprida sig. Här åt vi tre gånger under vår vistelse. Lite dyrt om man ser det ur turkiska mått men för mig som bor i Sverige och kommer hit som turist är det helt okej. I Bodrum hittar ni denna underbara restaurangkedja vid strandpromenaden. 
 
Om ni kommer hit rekommenderar jag verkligen ett besök. Ni kommer inte att ångra er. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: