Amasra Diamond Hotel

Sista stoppet på förra sommarens äventyr i Turkiet blev förorten Amasra i provinsen Bartin. Sist jag besökte denna fina ort var året 2006 när jag bodde i Istanbul. Jag hade bokat en vecka på Amasra Diamond Hotel. Hotellet har pool och jag fick ett erbjudande där halvpension ingick. 
Det tog sju timmar till Bartin där jag fick byta till en dolmus som skulle ta mig till Amasra. Reste på natten men det var inga problem. 
När jag var framme i Amasra fick jag veta att hotellet låg uppe i bergen men det gick dolmusar dit som stannade precis utanför. Jag ångrar inte en sekund att jag valde detta hotell. jag fick en fantastisk sista vecka och jag har aldrig fått ett hotellrum med en sådan fantastisk utsikt (rum 103). Jag har bott på många hotell i Turkiet men detta är nummer ett. Det står att det är 3-stjärnigt men jag skulle vilja ge detta hotell 5-stjärnigt. Trevlig personal, underbar frukost- och middagsbuffe, härlig pool och rena rum. 
Detta hotell har även öppnat ett "syster hotell" nere vid stranden i Amasra men det hotellet har ingen pool. 
Jag hade planer på att boka detta hotell även för sommaren 2019 men tyvärr var priset alldeles för högt så jag fick stryka Amasra från listan i år. Semesterbudjeten måste gå ihop om man ska resa runt i nästan 6 veckor.....
 
Bilder från hotellet och omgivningarna i närheten. Balsam för själen. Längtar tillbaka....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: