Linbana upp till Ordu utsiktsplats - Boztepe

 Linbanan i Ordu ligger mitt i centrum. Det är en upplevelse att åka upp till utsiktsplatsen Boztepe där man har utsikt utöver hela staden Ordu och Svarta havet. 
Jag och Melek åkte upp en sen eftermiddag. Det kostar 10TL per person tur/retur och man kan inte räkna med att sitta själv i kabinerna. Man ska helst vara 8 pers och de fyller på allteftersom. Det kan vara lugnare när man åker tillbaka. När det blivit mörkt tänds även lampor i olika färger på kabinerna. Det varen mysig känsla att se dem åka fram och tillbaka från utsiktsplatsen.
 
Väl uppe på toppen gick vi runt lite, köpte lite souvenirer innan vi hittade en perfekt plats på en restaurang där vi beställde in supergod mat. Där satt vi i ett par timmar och njöt av solnedgången över staden. Jag försökte ta bilder allteftersom stadens lampor tändes. Det finns både restauranger och cafeer där man har möjlighet att få en plats med underbar utsikt. 
 
Vi åkte bara upp hit en gång under veckan vi var här. Sist jag var här var sommaren 2013 och det var som när jag var här sist. Inget nytt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: