Nästa stopp: Trabzon

Den 29 juni bar det iväg till Trabzon från Ankara. 14 timmar med en bekväm buss. Har inte varit i Trabzon under sommarmånaderna sedan 2015. Jag har bara varit där under vintermånaderna åren efter. I år var en del utflykter lagt på schemat. Både i Trabzon och de närliggande städerna. Det skulle bli utflykter jag sent kommer att glömma som alltid.
 
 
Här uppe på Boztepe i Trabzon sitter jag och min fina vän Melek och planerar vår resa till Ordu och Samsun. Här kan man sitta i timmar och bara njuta av utsikten och gott te. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vackra solnedgångar här kring Svartahavskusten i Turkiet är som balsam för själen. 
 
 
 
 
Att bo några stenkast från Trabzonspors fina arena tackar man inte nej till. Ser fram emot att se fler matcher här framöver.
 
Det blev även ett besök på restaurangen Cemil Usta i förorten Akcaabat. En tradition jag har varje gång jag besöker Trabzon. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: