Årets rundresa i Turkiet

Snart är det dags för årets rundresa i Turkiet. Alltid lika efterlängtat och förväntningarna är stora. 
Flyger från Arlanda den 23 juni. Mellanlandar i Istanbul för att sedan flyga vidare till Ankara. Stannar där i en vecka för att fortsätta utforska stadens historiska delar. Den 29 juni tar jag bussen till Trabzon där jag kommer att möta upp Atila. Det är dags att han även får uppleva vårt underbara Trabzon och dess omgivningar. Den 10 juli åker Atila vidare till Kulu medan jag och en turkisk väninna fortsätter äventyret i staden Ordu, som ligger 4 timmars bilväg från Trabzon. Vi stannar i en vecka. Den 17 juli åker vi vidare till storstaden Samsun, en stad som jag inte har utforskat tidigare. Har åkt förbi massor av gånger men har inte haft chansen att stanna till. Vi stannar även här i en vecka. Den 24 juli skiljs vi åt då hon åker vidare till Izmir och jag till Safranbolu som ligger i provinsen Karabük. Det var över 12 år sedan jag besökte denna fina plats och jag ser fram emot att besöka den igen. Tidigare funderade jag på Bolu men staden har för lite utflyktsutbud för en veckas vistelse så det får bli en annan gång. Hotell är bokade och klara. Nu ser vi fram emot att åka på massor av utflykter och samtidigt njuta av lugn och ro. 
 
 
 

Kommentarer:

1 Cissi:

Härligt!! 😎😊🌞

Kommentera här: