Stora planer :)

Det ger verkligen en extra energikick i allt pluggande och jobbande när man vet vad man har framför sig. En sommar med massor av nya resmål, upplevelser och tid för avkoppling. Kommer att vara i Turkiet mellan den 15 juni - 4 augusti. 

15-27 juni Istanbul
Nya äventyr är att vänta i denna stad!
Bilden tagen av mig. Sommaren 2014.

27 juni - 3 juli, Eskişehir
Har aldrig varit i Eskişehir så det ska bli spännande! Det kommer definitivt att bli ett besök i distriktet Odunpazarı som är känt för fina färgglada och historiska hus, mingla runt i Sazova parken och se det vackra palatset där och åka gondolbåt i Porsuk floden.




Källa: Google.com

3 - 11 juli, Kappadokien 
En av våra vänner som kommer från Nevşehir övertygade oss att besöka Kappadokien så nu är allt bokat och klart. Jag har tidigare varit skeptisk till ett besök då jag velat undvika ställen som förknippas med massturism men enligt vår vän är det inte alls så som vid sydkusten. 
Så nu är vi taggade till tusen! Ska utforska varenda sten i Kappadokien. Ska bl.a åka luftballong och hoppa på en jeep safari.




Källa: Google.com

11 - 19 juli, Elazığ 
Det blir mitt tredje besök i Elazığ. Kom precis på att jag glömt lägga upp gamla bilder därifrån här på bloggen. De ligger lagrade i hårddisken så jag orkade inte ta fram den nu. Google blir min räddare för stunden. Det kommer b.la att bli ett besök till Harput fästningen, Keban fördämningen och Hazar gölü. Ska bli underbart att återigen få uppleva "östra  Turkiets Bodrum"...och NEJ det är inte farligt att resa i denna provins.




Källa: Google.com 

Efter den 19 jul har vi bokat hotell i Bursa men funderar på att stanna i någon stad mellan Elazığ och Bursa då bussresan annars blir alltför lång (24 timmar). Vi kommer göra våra resor med buss som vanligt och inte hyra bil. 

Ska bli spännande och se hur vi lägger upp den sista resrutten! 

Kommentera här: