Blandade upplevelser fràn Trabzon - januari 2014

Här kommer lite blandade bilder fràn min resa till Trabzon nu i januari. Hann med otroligt mycket trots den korta tiden pà nio dagar men det var tur att vi i förväg hade planerat inför min ankomst. Det bästa av allt att jag fick krama och rà om mina saknade vänner. Làter bilderna tala för sig själva. 
 
Känslan inombords när man precis ska landa i Trabzon...här klockan 08:30 den 11 januari.
 
Orelet-te och tidningsläsning pà ett av caféerna i Meydan parkı i väntan pà att träffa min väninna
som snart slutar jobba för dagen. 
 
Jag har tack vare min väninna Melek hittat en ny och bra frisör här i Trabzon som jag kommer att gà till i fortsättningen. Fön + klippning kostar 25 lira (c:a 70kr). Blev supernöjd.
 
 
Jag rensar hamsi och hela gänget förbereder sig för en brakmàltid. Kommer man till Trabzon
vintertid sà màste man äta hamsi (anjovis) annars räknas det inte som att man varit här ;))
 
 
 
 
 
Vacker vy över Bahçecik
 
Nostalgitripp kring Avni Aker stadion  ;) 
 
 
 
 
En liten blick ner mot Zağnos Vadisi
 
En vacker moské i Ortahisar
 
 
Tömers (spràkinstitut) gamla byggnad i Ortahisar
 
En köftelunch pà Cemil Usta Meydan hann vi ocksà med :)
 
 
Jag vid den berömda TS-statyn vid meydan Parkı
 
Jag och min fina vän Melek fick en del tid över för luncher. Här med varsin mezgit portion pà Murat Balık precis vid meydan Parkı (Mezgit är en vanlig fisksort här i Turkiet)
 
 
Filiz teyze med fina lahana blad
 
Filiz teyze förbereder äkta lahana dolması
 
 
Efter en shoppingtur satte jag och Filiz teyze oss ner vid ett tehus för en paus :)
 
 
Fika i parken med Filiz teyze och Melis
 
Hela glada gänget samlat för snack och god mat :) 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Deeqa:

Spännande,mysiga och goda bilder!
Välkommen tillbaks :)

Kommentera här: