Resan till Sinop

Tiden bara springer iväg. På måndag börjar alvaret igen och jag har fixat alla böcker till denna termins kurser. 
Känner mig glad och taggad. Roligt att få träffa alla kurskamrater igen.
 
Den 20 juni var det meningen att jag och min väninna skulle köra till Sinop med hennes bil men hon hade sedan en tid haft problem med bromsarna så vi tog bussen istället. Jag köptevåra biljetter på Trabzons stora busstation - OTOGAR - där det finns en del bussbolag att välja mellan. Jag valde Golden då jag kände till de sedan tidigare och de var billigast. Bara 50 TL (c:a 150kr) per person. Bussresan från Trabzon till Sinop tog 9 timmar. Man kan även ta sig till Sinop med flyg från Istanbul men jag rekommenderar alla äventyrare att ta bussen.
 
Vi hade en händelsefull bussresa. Vi körde igenom städer som Giresun, Ordu och Samsun. Mot slutet hamnade vi i ett enormt åsk- och regnoväder och var tvungna att stanna till vid en vägkant för att vänta ut det värsta. Det duggregnade när vi kom till Sinop och när vi checkade in på hotellet men sedan tittade solen fram.
Mer om det sedan
 
Rast i förorten Piraziz som ligger i Giresun
 
 
En fin moske i Giresun
 
En glimt av Samsun från fönstret
 
Vi närmar oss Sinop
 
 
 
Mysigt.....
 
Landskapet i Sinop....snart framme
 
 

Kommentera här: