Romantisk katastrof *suck*

Idag är det riktigt höstrusk ute. Atila var ledig sà jag passade pà att tända lite ljus överallt för att skapa stämning nàgot som jag brukar göra varje dag nu när det är mörkare ute. Har de senaste veckorna sparat ljusstumpar som jag samlat pà ett fat. Tänkte att det skulle bli extra romantiskt med ett ljusfat fullt med brinnande ljusstumpar...trodde jag ja. De smälte snabbt ihop och skapade tillsammans ett enormt eldhav. Tallriken höll pà att svämma över av stearin och jag fick lite panik. Trodde att hela skiten skulle explodera. Atila satte pà sig grillvantar sà vi kunde sätta fatet pà en ugnsplàt och bära in i köket. Men det var sà varmt sà han brände sig. En del av stearinet hamnade pà bordet och vàr fina matta. När vi äntligen fàtt in skiten i köket höll det pà att ta eld i köksluckorna men till sist lugnade det ner sig och det var bara att börja skura diskbänken, bordet och mattan fràn stearin och öppna alla fönstren för att fà ut röken. Sà mitt goda ràd till er som kanske hade samma goda tanke som jag att samla ljusstumpar och sedan bränna dem tillsammans...DON'T DO IT! Hàll er till värmeljus, blockljus och vanliga kronljus och släng dem när de brunnit ner till den sista stumpen. Detta höll pà att sluta i katastof......men nu skrattar vi bara  àt det.
 
             
                     

Kommentarer:

1 Laura:

Vilken tur att det inte gick värre! Eld är något som jag alltid har haft stor respekt för..

2 Anne-Charlotte:

Vilken tur att det gick bra! Läskigt hur fort det kan eskalera ... Kram

3 annica:

Hej!
Vilken tur att det slutade bra. Så det gör du inte om en gång till kan jag tro.
/ANNICA.

4 Anonym:

Hej! Undrar ifall du känner till några som spelar davul zurna ? Ifall du har deras nummer

Svar: Nej tyvärr känner jag inga här
Sofie

Kommentera här: