Bize her yer Türkiye :))

Sà här ser vàra frukostar ut i Stockholm. Smakar faktiskt lika gott som i Turkiet. Varierar ibland med sucuklu yumurta. Mums. Nu behöver vi bara bunkra upp med turkiskt Rize-çayı. Vilken turk klarar sig utan Çaykur-te fràn Rize hahah. Atila hade te fràn Sri Lanka hemma. Inte sà illa men hädanefter är det turkiskt te som gäller. Har tagit med mig ett speciellt högslätts-örtté (yayla çayı) fràn Trabzon som bara kan blandas med teprodukter fràn Rize för att fà den äkta känslan. 
 
          

Titta vad jag hittade pà ICA Nära pà Vàrby Gàrd. Det fanns även bulgur, Ülker choklad och turşu-sorter (inlagda grönsaker pà burk) m.m
 
                            
 
Jag har ocksà fàtt reda pà att vissa turkiska livsmedelsbutiker i Stockholm även fàr in fryst Svartahavs-hamsi under vinterhalvàret. Uyyyyyyyyyyyyyyyyyyy.

Kommentarer:

1 Liza:

willys har också väldigt mycket turkiska saker, som yufka mm

2 nettan:

det finns ju massor inom din närhet skärholmen alby hallunda vårby fittja,, mankan hitt ai stort sett allt i botkyrka

3 Brita-Stina:

Hejsan!
Jag ska till Turkiet en vecka på charterresa (vet inte var ännu)
Nu är det så att jag är mycket intresserad av blommor/trädgård o undrar om det går att få tag på blomsterlökar i Turkiet?
Många blomsterlökar (tulpaner tex) kommer ju från Turkiet, o även om de flesta lökar nu odlas fram i Holland så borde det också finnas att få tag på i Turkiet? Har sökt o sökt på nätet, men hittar ingen info..Men nu hittade jag din fina o intressanta blogg, o håller tummarna för att du skulle kunna veta något.
Tack på förhand! / Brita-Stina

4 Maria:

Välkommen till Sverige och Stockholm! Så roligt att du trivs här, kan tänka mig att det är en liten omställning att flytta till Sverige igen. Ni är verkligen så fina tillsammans :)
Har följt din blogg lite från och till, har varit så spännande att följa ditt liv där i Trabzon! Jag bor också i Stockholm med min turkiske man. Det är verkligen så mycket turkisk kultur här, finns turkisk mat nästan överallt och härligt att höra turkiska lite här och var...Kram!

5 annica:

Hejsan!
Ja du, våran ica i vårby gård har allt möjligt, och bara man säger till dom om man vill ha något som dom inte har så brukar dom inte vara omöjliga. Då kan man prata med Johan eller Mattias som är ägare till butiken. Hoppas att du har det bra och trivs i Vårby
det är ju mycket grönområde här omkring. Söker du jobb nu eller vad gör du?
/ANNICA.

6 Pia Tekin:

Ja, man hittar mer och mer turkiska varor i butikerna nu - även vanliga Konsum och Ica faktiskt! :-)

Kommentera här: