Väderomväxlingar. Fràn -5 grader till 18+

Kràngel pà blogg.se igàrkväll sà jag kunde inte uppdatera.
Kan ni tänka er att för fyra dagar sedan hade vi snöstorm och -5 grader mitt pà dagen här i Trabzon och idag är det rena rama försommaren med 18 grader i skuggan. All snö är borta och de flesta gàr i kortärmat. Igàrkväll när jag var pà väg hem luktade det sommar och dofen av färsk, somrig jord gör att känslorna inom en sprudlar. Yalancı bahar? Vi fick i alla fall uppleva en intensiv vinterköld pà ett par dagar med snögubbar här och där och jag hoppas verkligen att den inte kommer tillbaka.

Vaknade tidigt i morse och fortsatte att läsa min Stieg Larsson bok -Män som hatar kvinnor- och jag kan knappt lägga den ifràn mig. Sedan blev det lite frukost innan jag gav mig i väg in till stan. Vi är ett par kompisar som hade tänkt gà pà bio idag och se Ejder Kapanı, med bla Kenan İmirzalıoğlu och Uğur Yücel i huvudrollerna. Ska träffas klockan 14:00 för att se vad de har för tider pà biosalongerna. Ärligt talat är jag inte speciellt sugen pà bio när det är sà fint väder men det är väl bara att hänga pà gänget. Kommer med ett betyg i morgon om jag inte lyckas övertala dem att ta en fika istället nere vid Ganita i hamnen.

Hoppas ni fàr en fortsatt trevlig söndag

                                                                             

Kommentarer:

1 Kison:

Jösses vad temperaturen svängt hos er. Vi hade som mest 5-6 grader kallt en dag förra veckan (plus grader iofs) men inte haft mer än ni har nu. Här va 18 innan idag men molnigt och regn till och från. Skönt att snön är borta. Hoppas den håller sig borta oxå.

2 Camilla:

Härligt med lite varmare väder. Här hemma i Sverige är det -20 grader, det är sååå kallt gillar det inte.



Har bokat charter resa till Side, det ska bli så härligt att få komma till Turkiet igen. Äta god turkisk mat längtar jag efter. Sen ska det också bli skönt med lite sol och bad.

3 Birsen:

åååååå men han är ju bara såååååååå lita snygg! Kenan då ;-D



Jag följer hans serie Ezel.



Var filmen bra?

4 Josephine Aydin:

Kenan Imirzaioglu är en av turkiets sexigaste män ;)

Jag följer din blogg. Tummen upp!! Stå på dig, jag är själv gift med en turkiskman och tillsammans har vi en son, jag fick sluta blogga eftersom min tid går till mannen och sonen. Men kul att läsa din, och Trabzon! Härligt med någon som landat där, själv bodde jag i Alanya sedan Istanbul men nu Sverige. Kram från oss.

Kommentera här: