Trabzons boztepe sent pa kvællen....

Vi gick upp till Trabzons Boztepe efter klockan 21:30 da Emine hade stængt sin affær. Det var smockfullt med folk men vi hittade en plats med utsikt och vi bestællde in en semaver (turkisk tekanna), satt och snackade ett par timmar. Under tiden kom æven Emines söner och höll oss sællskap, Emre och Rahmancan. Tyværr fick jag inte till sa lyckade bilder da jag varit sa himla lat och inte lært mig hur man fokuserar en bild utan flash kvællstid. Maste nog ta tag i det. Trabzons boztepe (utsiktsplats) ær verkligen vackert bade dagstid och kvællstid. Pa sommaren ær det fullsatt fran lunchtid till midnatt och man kan æven reservera bord om sa önskas. Vi kom pa att det var dags att aka hem nær klockan stod pa 00:30. Det blaste lite kallt och Emre körde oss hem. Sedan satt vi och snackade om det övernaturliga, djinner, andar, bârhus och annat fram till 04:30 pa morgonen da vi æntligen slocknade. Hoppas jag kommer att kunna sova inatt, efter allt snack om det övernaturliga... :S

 
                                                    Utsikt över Trabzon och dess hamn
 
Zeynep och Emine                                                          Jag, Emine och Zeynep med utsikt över Trabzon
 
Turkisk semaver (tekanna)                                                     Zeynep och Emine med varsin "et döner" kebab


Klockan ær nu 15:05 och vi at frukost ganska sent, vid 12 tiden. Jag ska snart ivæg hem till lægenheten, læsa tidningar, laga lite mat inför kvællen och smapyssla lite. Hade tænkt ga till stranden en svæng, men har ingen större lust till det just nu da jag maste vara beredd inför jobbet. Antingen blir jag kallad i början pa augusti eller mot slutet. Blir jag kallad pa slutet aker jag ivæg och plockar hasselnötter tillsammans med en kompis sa jag har nagot att göra och inte bara gar och dræller och sucktar efter det nya jobbet utan sysselsætter mig med hasselnötsplockning som ger lite extra klirr i kassan tills dess. Nu ær det bara ung. tva veckor kvar tills mor min kommer. længtar sa in i norden efter henne

Uppdaterar snart igen sa fort jag far tid

Kommentera här: