Ryssland, inget för oss,

Chefen har sedan ett tag haft Ryssland pa hjærnan, att vi maste försöka hitta en marknad dær men idag gjorde jag klart för honom att jag vægrar forska i detta land, alldeles för riskfyllt med tanke pa hur manga turkiska firmor som gatt under pga riskfyllda investeringar tillsammans med ryska firmor, den ryska marknaden kræver ocksa en massa sertifikat (GOST osv osv) och en massa annat skit för att man över huvud taget ska fa sælja ngt dær. Finns sa manga andra bra marknader och vi ær en bra bit pa vægen. Jag hoppas att han fran och med nu att chefen utesluter detta land. Innan var jag positiv till att vart företag skulle delta i World Food Trade i Moskva i september men det ær jag inte længre.
Idag fick vi besök av ett företag som ordnar sertifikat att man fran och med nu behöver CE-sertifikat för att sælja matvaror till EU. Vissa idioter tror att man ær född igar, CE-sertificat behövs bara för leksaker och elektroniska varor sa de kan fara och flyga. Blir sa pissed off  pa mænnskor som ska stjæla ens dyrtid.

Nog om arbete nu.

Jag har börjar göra egna smycken igen. Kænner att jag behöver lite nytt. Igarkvæll besökte jag Taki Shops pærl- och accessoar shop i Trabzon och införskaffade lite nya grejer, sa ikvæll blir det en massa pillande.

Ska in till Trabzon nu snart och planera lite med ett par kompisar för det ser ut att bli kanonvæder i morgon.

Kommentera här: