Akkan Beach Hotel - Bodrum

Då jag ligger efter med uppdaringarna av förra sommarens rundresa i Turkiet hamnade också Bodrum resan på efterkälken. Det har varit så mycket med jobbet att bloggorken inte funnits där riktigt men nu när det är lov och jag känner att motivationen kommer tillbaka. 
Mellan den 22 december 2018 och 4 januari 2019 bokade jag en resa till Bodrum tillsammans med min väninna Melek. Resan bokade jag redan i augusti förra året för att få bästa möjliga pris och restider. Det blev Turkish Airlines till Bodrums flygplats med mellanlandning i Istanbul. Jag hade bokat ett budjethotell vid namn Akkan Plus Hotel som visst skulle ligga nära Bodrums strandpromenad. Melek skulle landa i Bodrum före mig och skulle leta efter hotellet och checka in före mig. 
Jag landade i Bodrum runt 19:30 på kvällen till ett fantastiskt väder. Svalt och skönt. Melek hade hittat hotellet vi skulle bo på men fick reda på att ägarna stängt just det hotellet pga översvämningarna som ägt rum ett par veckor tidigare. Istället omplacerades vi till deras andra hotell Akkan Beach Hotel som ska vara betydligt dyrare. Vi behövde inte betala något extra. Vi fick till och med det bästa rummet med fantastisk havsutsikt. Vi blev mycket vänligt bemötta av både ägaren och hotellpersonalen. Under de 12 nätterna vi bodde där serverades det en härlig frukostbuffe varje morgon. Vi blev även bjudna på turkiskt kaffe och annat gott. 
 
Lite blandade bilder från hotellet under vår vistelse i vintras
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: