Turkiskt bröllop......

Helgen har varit fullspäckad med händelser och sánt gillar jag. I lördagskväll gifte sig en av min f.d arbetskamrat Nergis som jag jobbade ihop med pá nötfirman i 3 ár. Hon jobbade pá bokföringsavdelningen och det var ett nöje att arbeta ihop med henne. Alltid glad, rolig och framát. Det är första gángen jag är med pá ett turkiskt bröllop där bruden har brudslöja (tesettürlü gelin) och det är bland de absolut finaste bröllopen jag varit pá. Det var bestämt innan att de skulle ha bröllop och kına gecesi (hennafest för bruden) samma kväll. Trots alla mina är här i Turkiet sá har jag faktiskt inte varit pá nágon hennafest. Nergis var sá bedárande vacker och äntligen fick hon sin älskade som hon väntat pá i över tio ár. Naturligtvis dansade jag báde till horon och misket. Det bästa jag vet är att dansa till turkdans (förrutom roman havası-zigenardans). 

            

            

           

 Hennafest cermonin. Fick även en liten klick i handen :)

     

      

   

 

 

Kommentarer:

1 Laura:

Vilket vackert brudpar! Darısı başına! ;)

2 Laura:

Vilket vackert brudpar! Darısı başına! ;)

3 Anonym:

Det såg fint ut. Vad gjorde att hon fick vänta så länge? Blev lite nyfiken även om jag inte har med det att göra!! Ja hon så bedårande ut verkligen:)

4 Anonym:

Det såg fint ut. Vad gjorde att hon fick vänta så länge? Blev lite nyfiken även om jag inte har med det att göra!! Ja hon så bedårande ut verkligen:)

5 Mikaela:

Vilken upplevelse att gå på turkiskt bröllop :-) . Vad menar du med att hon väntat 10 år på sin blivande man, var han seg på att fria eller vad ;-P ?

Svar: Nej han var inte seg. Här i Turkiet krävs det en del för att kunna gifta sig och i o m att det var väldigt unga när de träffades sá har det varit en del hinder pá vägen.
Sofie

Kommentera här: