Byta jobb till hösten

I fredags var det sista dagen på jobbet  för mig. När jag började på skolan i mitt område i januari hade jag stora förväntningar bl.a att kunna göra skillnad som pedagog men jag insåg snart att 90% av det jag gjorde var att syssla med konflikthantering och avstyra bråk. Det är inget som ska behöva ta upp  Arbetsmiljön var ohållbar till slut så jag valde att säga upp mig. Jag kan tyvärr inte säga så mycket mer här på bloggen än att jag är stolt över mig själv som stod ut i hela fem månader. Jag har fått tre jobberbjudanden från andra skolor i Stockholms stad och ska på jobbintervjuer innan jag åker till Turkiet. 

Jag har fått lära känna fina kollegor på skolan. De överraskade mig med en fin present samma dag som jag slutade. Eleverna hade ritat en massa fina teckningar till mig. Det värmde i hjärtat. 

 

Kommentera här: