Trabzon - första dagen

Nu är det en vecka sedan jag kom hem efter en återigen underbar resa i Turkiet. Denna gång blev det bara 8 dagar men hade mycket jag inplanerat med vännerna. Har man lite tid på sig vill man ju njuta av varenda sekund.

 
Den första dagen hade jag bestämt träff med min fina vän Melek. Först blev det shopping på TS Club och min favorit skoaffär Greyder. De hade storrensning och jag föll direkt för ett par snygga stövlar. Deras skor håller i flera år.
 
Det blev en god fisklunch (hamsi) på Murat Balık vid Meydan Parkı. Vi avslutade dagen med flera timmars temys uppe på Trabzon stads berömda utsiktsplats Boztepe. 
 
Kan berätta att vi hade kanonväder. Det var hela 15 grader den första dagen och meterologerna hade lovat fint väder nästan hela veckan. 
 
Tog en dolmuş in till stan
Vid Meydan Parki
Shopping på TS Club
Lunch på Murat Balik
Temys uppe vid Boztepe
 
 

Kommentera här: