Är så glad <3

Sedan jag flyttade från Turkiet till Vårby Gård och börjat plugga till F-3 lärare på Södertörns Högskola har jag varit nyfiken på att arbeta en mångkulturella lågstadieskola. Jag har länge haft ett öga på en lågstadieskola i vårt område och varit nyfiken på hur det är att få arbeta på en skola där nästan 95% av eleverna har utländsk härkomst. Jag har sedan en tid arbetat som timmis på min VFU-skola och trivts mycket bra både med ledningen och arbetslaget. Men nu när jag har ett längre studieuppehåll kände jag att jag ville ha ett heltidsvikariat där jag kan gå till jobbet varje dag och inte bara hoppa in när det finns behov. 
I förra veckan innan skolstarten skickade jag iväg ett CV och ett personligt brev till skolan i området där jag bor med hopp om att de skulle höra av sig. Till min stora lycka hörde de av sig dagen efter och bad mig komma på intervju. Det gick galant och nu har jag en vikarietjänst fram till den 20 juni på den skolan. Den 21 juni bär det iväg till Turkiet och till hösten börjar mina studier igen. Tar lärarexamen i januari 2018. 
 
Det ska bli oerhört kul med nya lärdomar och utmaningar. Önska mig lycka till kära läsare :)

Kommentarer:

1 Cissi :

Lycka till hoppas allt går som du vill. GRATTIS med till tjänsten. Vad kul det går som du vill. Vips så är det 21/6 haha!😊

2 Nathalie:

Så roligt, Sofie! Stort grattis & lycka till. Kul att läsa om ditt liv tillbaka i Sverige efter alla åren man har följt dig. Jag själv har haft jätte svårt att "ställa om" mig efter mina många år i Turkiet, men är på god väg nu. :) Kram.

Svar: Jag har fortfarande svårt att ställa om trots att jag kom tillbaka 2012! Saknaden är fortfarande stor men jag är tacksam att jag har min man och att jag kan resa dit när tillfället ges ❤ Massa kramar Nathalie och hoppas att du fortsätter läsa bloggen
Sofie

Kommentera här: