Dag 6 - Trabzonspor M. Samil Ekinci müzesi

På fredagen hade jag planerat att gå på museum något jag försummat totalt under mina senaste besök i Trabzon. Jag skulle först besöka Trabzonspors nya museum och sedan Trabzons historiska museum som äntligten öppnat för första gången ett par dagar tidigare.

Det var verkligen på tiden att Trabzonspor fått en ny byggnad som de kan använda som museum. Det heter numera Trabzonspor M.Samil Ekinci müzesi. Det ligger precis mitt emot det gamla stället (Sadri Şener tesisleri) som var en ganska gammal och sliten lokal. Hahah minns en gång år 2009 då jag besökte stället att jag skällde ut en anställd för att de inte dammade pokalerna och höll rent på museet. Mailade även ledningen som tackade för at jag påpekade detta. Ett par dagar senare var det skinande rent och dammråttorna syntes inte till. Jag var väldigt hetlevrad på den tiden hahahaha.

 

Lite bilder från vårt nya museum. 

 

Kommentarer:

1 LouiseiTurkiet:

Vad härligt att du är tillbaka och besöker Trabzon. Jag tänker alltid på dig och EmmaS (du vet säkert vem jag menar då) när jag hör det namnet. :)

Hoppas du haft en bra helg och påsk!
Kramar Louise

Kommentera här: