Dag 5 - Återbesök och Passoligkortet laddat

Den femte dagen bestämde jag mig för att besöka min f.d arbetsplats. Det blev ett kärt återbesök och det slog mig hur mycket jag saknat detta ställe. Trevliga arbetskamrater och en god arbetsmiljö. Det kom en tår när jag satte mig vid mitt skrivbord där jag en gång arbetade. Från år 2007-2011 arbetade jag här och minnena väller just nu över mig. Det känns som om det var igår. Det bjöds på karalahana, ris och komposto-dryck i matsalen och jag visades runt i fabriken. En massa nymoderna maskiner hade investerats sedan jag slutade. Det gjorde gott i hjärtat att hälsa på alla goa arbetskamrater igen. 

Efter besöket åkte jag in till stan för att ladda mitt Passoligkort inför fredagens match mot Karabükspor på den nya arenan. Jag var överlycklig över att få uppleva en match på den nya arenan på maratonläktaren. Jag trodde först att den matchen skulle spelas på söndagen samma dag som jag flög tillbaka till Svea men det visade sig att den skulle spelas på fredagen. Det ville jag inte missa! Dagen avslutade jag på mitt stammishak där jag avnjöt en supergod mezgit-middag. 

På väg upp till centrum från dolmusstationen
En katt väntar utanför en fotoaffär
Nazar träd finns lite överallt.
Shopping i TS-Club var ett måste. Laddade även mitt Passolig kort inför Trabzonspor-Karabük matchen
På väg till mitt gamla jobb i Esiroğlu
Çıtçıt Kuruyemiş
Karalahana
Dagen avslutades med chill i Meydan parken och fiskmiddag på Murat Balık
 

Kommentera här: