Resan till Elazig - Östra Turkiet

Jag vill gärna återvända till Kappadokien igen i framtiden men då vill jag åka på vintern. Har hört att det ska vara lika fint med snölandskap.  Den 3 juli fortsatte min resa till Elazig i östra Turkiet. Melek flög samma dag till Izmir från Nevsehir och jag tog en långfärdsbuss från Nevsehir busstation till Elazig. Min resa tog ungefär 9 timmar.  Jag är van när det gäller långa bussresor i Turkiet så det var inga problem. Var tredje timme stannar bussnarna vid s.k dinleme tesisleri där man kan gå på toa, äta något på en restaurang, köpa souvenirer eller köpa tilltugg på ställets supermarket. Man serverar även varm och kall dryck på bussarna med tillhörande kakor osv. Jag var väldigt upprymd när vi kom fram till Elazig. En stad som jag saknat och jag var nyfiken på hur mycket staden utvecklats sedan jag var här sist. 
 
Busstationen i Nevsehir är den finaste jag sett i Turkiet. Man har visst tagit inspiration av landskapet i Kappadokien. Hoppas att fler turkiska provinser tar efter. 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Emma:

Hej! Vet inte om jag frågat förut. Men vet du någon turkisk webshop som skickar till Sverige? Jag tänker på vad som helst, kläder, saker till hemmet osv. Till exempel hepsiburada.com, men de verkar bara skicka inom Turkiet. Tänkte att du kanske visste något :) mvh. Emma

Svar: Hej, Emma. Nej jag vet tyvärr ingen turkisk webshop som skickar till Sverige.
Sofie

Kommentera här: