Hazar gölü - ELAZIG (östra Turkiet)

Återigen så har det blivit ett stort glapp mellan mina blogguppdateringar. Har otroligt mycket att göra på skolan just nu så bloggandet har hamnat i skymundan. Jag hoppas vara tillbaka inom kort med fler intressanta inlägg från sommarens upplevelser.
 
Under mitt besök i Elazig var planen att jag en dag ta mig till Hazar Gölü för att bada, äta gott och promenera runt sjön. Hazar Gölü ligger i förorten Sivrice och man tar sig lätt dit med minibuss. Jag har sätt många vackra bilder härifrån där hotell gör reklam för sina vackra stränder osv. Jag har åkt förbi sjön ett par gånger för länge sedan när jag bodde i Turkiet. 
Det visade sig att min vistelse här skulle bli mindre trevlig och det är helt klart mitt eget fel. Hazar Gölü är STORT och det gäller att ta reda på var man ska innan man kommer hit. Jag steg av vid sista hållplatsen och gick ner till sjön. Fick en mindre chock då det var nästan helt öde. Det fanns bara en massa grill- och lekplatser. Inga restauranger eller cafeer. Bara en massa "kirolar" som åkt hit från andra städer (Uppdatering: När jag nämner kiro så menar jag inte speciellt folkslag så sluta att spekulera i om jag är kurdhatare för det är jag verkligen inte!). 
 
Jag stannade inte kvar utan åkte tillbaka till Elazig stad inom en timme då det inte fanns en ända süpermarket i närheten och jag började få slut på vatten. Hade planerat en heldag med massor av bad och chill. Det visade sedan att jag åkt till helt fel ställe. Jag skulle ha tagit en taxi till ett ställe som heter "Galaksi Tatil Köyü" som är en populär semesterby hos Elazig- och Malatyaborna. Jag önskar att jag tagit reda på mer information innan jag åkte. Trodde att man kunde vandra runt hela sjön men ack så fel jag hade. Då vet jag det till nästa gång.